Výrobca z Považskej Bystrice Stanislav Matejka pre Farmársku revue ukázal ich desaťročný sortiment, ktorý niekedy fúrik už ničím nepripomína.
„Každý pozná fúrik klasický, nik si nevedel predstaviť, že by mohol byť aj elektrický. Nakoniec sa nám to podarilo. Máme už užívateľov, ktorí majú od nás viacero fúrikov. Využiť sa dajú v stavebníctve, či v záhradníctve a má veľa inšpirácii.“
Jednoduchá jazda
Fúrik sa dnes dá s pomocným náradím využiť aj pri odpratávaní snehu ako pluh. Redaktor Mário Hanzel si elektrický fúrik vyskúšal aj na simulovanej plošine so stúpaním 30 stupňov, ktoré malo rovnaké klesanie. Bez elektriny plne naložený klasický fúrik musel tlačiť a pri klesaní zasa brzdiť.

S elektrickým fúrikom sa to dá zvládnuť oveľa jednoduchšie. Stanislav Matejka s hrdosťou hovorí: „Sme slovenský výrobca a vyrábame ho sami od samého základu, od ohýnania trubiek, až po samotnú montáž.“
Korba má rôzne objemy
Fúriky majú výkon od 500 do 1500 wattov podľa toho, na čo je fúrik určený a ako sa dá presne využiť, alebo s pomocným vymeniteľným náradím.

Rovnako je podľa Stanislava Matejku rozdiel v množstve odvezeného tovaru: „Rozlišujeme podľa objemu korby od základného 65 litrového objemu, až po maximálny 185 litrový objem.“
Plastové sú kvalitnejšie
Zákazníci sú zvyknutí na pozinkované korby, pritom tie plastové sú často podľa Stanislava Matejku kvalitnejšie: „Samotný plast je nerozbitný. Môžete doň naložiť aj kamene a ten plast neprerazíte.“
Redaktor Mário Hanzel sa o to snažil aj s kladivom, s ktorým búchal najprv len jemne, ale potom mu to aj pracovníci výroby ukázali, že plast to vydrží, kým podľa Stanislava Matejku: „Pozinkovaná železná korba je po niekoľkých rokoch zhrdzavená a plast stále drží.“
Nosnosť rámu elektrického fúrika je 150 kíl a nabíja sa podľa vybitia batérie, najviac tri hodiny, pričom vydrží prejsť okolo 10 kilometrov.
Fúriky ponúkajú aj dvoj, či troj, alebo štvorkolesové, takže sa pracovníci s ním tak veľmi neunavia a náklad oveľa jednoduchšie a ľahšie prevezú.
Na fúrik sa aj posadíte
Prípadne sa na fúriku dá aj pohodlne sedieť, pritom si aj odveziete náklad. Máte pocit, že ste na nákladnom motocykli, čo je priam neuveriteľné.